Despre “concediul” in Bulgaria. La rece (ziua 2)

continuare de aici

In seara primei zile, am zis sa facem o nebunie si sa mancam :). Asa ca am luat la picior ceea ce credeam noi ca este Bansko si ulterior s-a dovedit a fi mai scumpul Bansko, zona noua, zona hotelurilor s.a.m.d. Pentru a va da seama cam cum stateau lucrurile cu preturile aici un pentru un euro primeati 1.85 leva si in orasul vechi aflat cam la 500 de m primeati 1.90 leva. Si am bajbait perpedes ceva vreme, am trecut pe langa cateva mehane (taverne bulgaresti) goale, ce nu ne-au castigat increderea, oprindu-ne la una plina, destul de in buricul orasului nou. Mancare banala, nimic special, am mancat pe saturate, ne-am saturat si cat am platit. 4 persoane vreo 150 de leva. Adresez pe aceasta cale „urari de bine” celor care au scris pe forumuri ca in Bansko cu 10 leva poti manca pe saturate. Sa va spun eu ce resturi fiziologice imi puteti manca cu 10 leva? Dar divaghez … Ne-am lovit si aici de ideea preconceputa si pe undeva adevarata: „sunteti romani? atunci va pregatesc o ceafa de porc?”.  Cam asta a fost prima zi.

A doua zi hai la ski neamule … Dar mai intai sa ne trezim, sa mancam, sa bem cafeaua, sa ne cacam. Asa ca am cam intarziat cu plecarea.  Hotelul in care stateam se lauda cu un skibuss – un microbuz ce te transporta de la hotel la gondola si la o ora prestabilita de la gondola la hotel. Fiecare hotel cam avea asa ceva. Unele avea chiar mai multe microbuze. Al nostru pleca cu mare chin si scarba de la hotel. Nu am reusit sa il luam niciodata pe drumul de intoarcere din mai multe motive. Cel mai important ar fi ca nu a venit niciodata. So … ajungem la telegondola. Soc si groaza! Toata statiunea cred ca era acolo. La coada la telegondola. Dar mai intai sa ne echipam. Eu avand deja echipament complet, pe care il mai si caram pe mine, nu am fost prea iute de picior sau dornic sa ma implic. Asa ca nu am ales eu magazinul de inchirieri. Pana m-am tarat pana la el lumea deja discutase conditiile financiare.Asa ca nu am mai putut decat sa incerc sa ii gasesc Claudiei o pereche de clapari acceptabili. La a 3-a incercare zic ca am reusit, dar eu nu m-as fi echipat de la acel centru de inchirieri.  Echipati cum ne gaseam ne punem la coada. Aflam ca mai intai trebuie sa stam la coada pentru skipass. Bineinteles coada la skipass era mult mai lunga in aceea zi. Nu sti din ce motiv insistau sa ne faca poza pentru un skipass de 3 zile. Asa ca a mers greu. Sa zic ca pe la 12 am ajuns in domeniul skiabil. Drumul cu gondola a tinut mult, avea si statie intermediara. Sus aglomeratie ca la nebuni. Am incercat sa ii arat Claudiei cate ceva din tainele skiului, dupa o ora m-am plictisit si l-am luat pe Take la o coborare mai solicitanta. Am zis sa nu incercam inca partia neagra si am ales o rosie. Neinspirata alegere pentru Take. Cadea cam des. Dar stia sa cada, asa ca am zis ca eu ma duc inainte, urc din nou si il prind din urma. Zis si facut. Intr-un final ne-am intalnit, dar se pare ca il depasisem si a doua oara. Ne intalnim cu fetele si coboram. O partie super simpla de vreo 8 km pana in oras. Parea interesanta ideea, nu mai fusesem pe ea si ma gandeam ca macar aici nu o sa mai schiez singur. Ce a urmat …

Aveam o dilema: sa le luam si pe fete cu noi sau nu? Mihaela parea viteaza si am zis ca atunci poate cobora si Claudia (banuind ca nu va dori sa coboaare singura cu gondola). Asa ca au hotarat sa vina. Urmarea: am coborat eu cu cate o pereche de skiuri in mana si una in picioare, fara bete, pana jos. Fetele au venit pe jos, vreo 6 km. Nu stiu cine era mai obosit la sfarsit.

Restul zilei neinteresant, spalat, mancat, jucat, baut, culcat, dormit.

to be continued

Posted on 12/01/2010, in Fără categorie and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 2 comentarii.

Lasă un răspuns

