Autoitalia – o alegere neinspirata

Este un „asa nu”.
Dupa ce ieri v-am povestit fericit cum imi comand online lentile de contact, astazi va spun cat de prost am fost in relatia cu service-urile Fiat. Masina e bunicica la cati bani am dat pe ea acum 3 ani. Acum as lua aceeasi masina la jumatate de pret probabil noua, dar asta este alta discutie. Dupa ce am platit revizii peste revizii (pentru necunoscatori o revizie facuta la o reprezentanta costa cel putin dublu fata de una facuta la un service independent) am zis sa profit si eu putin de faptul ca masina e in garantie si sa mai repar una doua chestii minore la ea. In prealabil am fost la o cunostiinta ce are un service, s-a uitat la masina si mi-a spus cam ce ar fi de reparat. M-am dus cu listuta si surpriza:
– nu se poate sa vedem (reparam) pe garantie urmele de ulei la motor pentru ca nu ati respectat protocolul de garantie;
– nu se poate sa vedem (reparam)  pe garantie pornirea mai grea a masinii dumneavoastra pentru ca nu ati respectat protocolul de garantie;
– nu se poate sa vedem (reparam) pe garantie faptul ca uneori nu intra in viteza cum trebuie pentru ca nu ati respectat protocolul de garantie;
– nu se poate sa vedem (reparam) de ce un geam electric nu se deschide complet pentru ca nu ati respectat protocolul de garantie;
– nu se poate sa vedem (reparam) de ce v-am stricat la o revizie o gura de aerisire pentru ca nu ati respectat protocolul de garantie.

Sunteti curiosi ce fapta grava am facut, cum am incalcat protocolul de garantie? Nu am schimbat distributia dupa 2 ani. Nimeni nu ne-a spus ca trebuie sa schimbam distributia altfel pierdem garantia. Era trecut in carnetul de garantie 2 ani sau 60.000 km. Am zis ca o facem la 60.000, aia au zis ok. A mers asa. Am mai facut cateva revizii, am mai dat o caruta de bani pe ele, nu i-a deranjat asta. Acum „ne pare rau nu ne putem uita la geam pentru ca nu ati respectat protocolul de garantie„.

Din aceasta intamplare am ramas cu 3 lucruri:
1. Rabdarea mea nu are limite. Acum cativa ani cred ca auzeati de mine la stiri in urma unui astfel de eveniment.
2. Papagalii de la AutoItalia nu au vrut sa imi dea nici o hartie prin care sa imi spuna clar ca nu imi repara masina in garantie pentru ca nu am schimbat distributia la 20.000 km. Ci doar cu exprimarea vaga pentru ca nu „s-a respectat protocolul de garantie”. „Scrieti domle acolo ca e din cauza faptului ca nu am schimbat distributia! Dar ce facem compunere aici?” raspund ei. Deci ii suspectez ca sunt doar rau intentionati si nu vor sa faca nimic la masina. Din nou ma apreciez pentru rabbdare.
3. Paradoxal, mi-au propus si mi-au lasat de inteles ca masina ar intra din nou in garantie daca as schimba distributia, chiar si acum! „Deci mai vreti bani nu?” Plus ca erau foarte dornici sa vada ce are masina mea, doar sa vada, pentru o suma frumusica. Bineinteles fara sa o repare! Pai sa nu ii injur eu acum?

In total am vorbit cu doi papagali de acolo. Primul se numeste Stefan Dragan si este de profesie RECEPTIE MECANICA. Mai tarziu va pun si cartea de vizita. Apoi a venit si un papagal chel si cu cioc ce parea mai smecher. De la el avem replica cu „ce facem compunere aici?”. Nu ii stiu numele, dar voi incerca sa il aflu.

Sfat nu am sa va dau … trageti si voi concluziile. Eu nu prea m-as opri aici cu ei si va tin la curent daca mai apare ceva.

LE: A trecut ceva vreme de atunci, dar s-au intamplat  mai multe. Al doilea papagal de acolo se numeste Adrian Simion. Ce-i uram noi lui? :). In urma unei adrese scrise catre directorul service-ului ne-au dat un raspuns oficial ca ne fac o verificare gratuita a masinii. Am facut verificarea si ne-au reparat geamurile (relativ) si au refacut gura de aerisire cu probleme. In plus au mai venit cu unele recomandari: de schimbat pe garantie o chestie de 60 de RON (dar nu mai puteam beneficia de garantie pentru ca nu am respectat protocolul de garantie) si inca o chestie de vreo 14 milioane ce nu intra oricum pe garantie. La care se adauga bineinteles si transmisia. Am aruncat si o intrebare referitoare la baterie, primind asigurari ca s-au uitat si inca este buna. Consecinta: a doua zi baterie a sucombat definitiv! 😦

Acum ca tot avem toate retele astea de socializare la indemana as vrea sa arat cititorilor mei mecla melteanului prost de la autoitalia. Asadar (aici ar trebui sa se auda tobele) tadaaa:
Se vede ca poza este facuta la tara. Balegar, aer curat and shit. Initial erau 3 capre si un bou in poza. Am reusit sa o editez si sa scot 2 capre. A mai ramas o capra si un bou. Va las pe voi sa ii gasiti.

Anunțuri

Posted on 13/07/2010, in aşa NU and tagged . Bookmark the permalink. 5 comentarii.

  1. ciprian.olaru

    ce model de auto e?
    in „protocolul de garantie” scrie simplu 2 ani sau 60.000 de km sau se adauga pe undeva si ceva defelul „oricare dintre ele se intampla prima”?

  2. Grande Punto.
    Este doar „sau” fara precizarea “oricare dintre ele se intampla prima”. Oricum abordarile acestea semantice nu putea fi facute cu cimpanzeii aia de la Autoitalia.

  3. ciprian.olaru

    atunci cred ca ai putea sa le faci o solicitare scrisa pentru reparatiile alea si ei or sa fie obligati sa iti raspunda tot in scris cu o motivatie pentru refuz.. motivatie cu care te poti duce la opc (sau doar cu solicitarea ta daca ei nu raspund intr-un timp care nu stiu cat de mare ar trebui sa fie);

    eu am avut o problema cu o cheie la dacia si am fost la un service autorizat.. le-am povestit despre ce e vb si apoi le-am trimis un mail cu o copie dupa o hartie pe care nu o aveam la mine; am verificat astazi stadiul comenzii (cheia vine tocmai din franta.. deci astept aproape 3 sapt) si totul pare in regula (comanda a fost facuta chiar in ziua respectiva pe garantie;
    sper sa nu apara probleme nici in continuare, dar oamenii de acolo pareau seriosi / competenti (e vb de un service dacia situat pe bd chisinau – daca tot aduni recomandari „asa da” vs „asa nu”)

    • Intr-un final am facut si eu solicitare scrisa, dar sunt sigur ca nu voi face mare branza cu ea. Cat despre OPC … mai bine lasa.
      Pe mine m-a deranjat principiul. Chestiile astea minore le voi rezolva eu la un service independent, nu imi fac probleme, dar mie ciuda ca le-am dat atatia bani pe revizii in astia aproape 3 ani special ca sa beneficiez de garantie. Si acum nimic!

  1. Pingback: Recomandare 2 « Unuplusnoua

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: